„Twelve significant photographs in any one year is a good crop.” „Dwanaście świetnych fotografii każdego roku to wspaniały plon.” – Ansel Adams (1902–84)

Facebook Twitter Gplus Flickr Pinterest LinkedIn YouTube Google Maps E-mail RSS

I nowosolski Foto Day

W piątek 11 lutego 2011 odbył się pierwszy raz w Nowej Soli Foto Day. Sama idea Fato Day jest fajna. Zebrać się grupą ludzi, pogadać o fotografii, przy okazji zrobić kilka zdjęć 😉Największą jednak zaletą jest to, że organizatorzy organizują czasami wejście do obiektów, gdzie wejście samemu było by, co najmniej utrudnione. W Zielonej Górze była to elektrociepłownia, kulisy teatru czy też podziemia kościoła w Świdnicy.
W czasie pierwszego Foto Day w Nowej Soli pogoda nie była nam łaskawa. Nieciekawa była też godzina spotkania, 13:00 i do tego w piątek. Niektórzy jeszcze pracowali, dla innych rozpoczął się weekend. Mimo to na spotkaniu pojawiło się kilkanaście osób, których wspomogła trzyosobowa grupa z Zielonej Góry. Organizatorzy zorganizowali nam przejście trasą Szlaku Solnego. Spotkaliśmy się przy Muzeum Miejskim skąd ul. Wróblewskiego skierowaliśmy się w stronę portu. Po drodze zatrzymaliśmy się przy dawnym zborze braci morawskich, jednym z ciekawszych zabytków w Nowej Soli. Największą jednak atrakcją było chyba wejście do magazynu solnego z XVIII w. przy ul. Wróblewskiego. Dziś mieści się w nim Cepeliada. Jednak najbardziej klimatycznym miejscem jest tutaj strych, na którym znajduje się dawne urządzenie dźwigowe. Kolejnym etapem naszej wędrówki był kanał portowy. Tutaj oprócz stoczni można było zobaczyć unikat na skalę europejską – działający, podnoszony most z początku XX w. Promenadą wzdłuż portu przeszliśmy na Harcerską Górkę. Ze szczytu można było podziwiać majestatyczną Odrę i wejście do portu. Kolejne nasze kroki skierowaliśmy na ul. Odrzańską. Na niewielkim placyku fotografowano głównie Pomnik Rybaka. Wtajemniczenie pamiętali również o dawnej restauracji „Zum Golden Stern”. Ulicą Kościelną przeszliśmy w pobliże kościoła św. Michała. Oprócz samego kościoła można tu było zobaczyć jeszcze dwie rzeźby – św. Jana Nepomucena i św. Floriana. Ulicą Szeroką, przez plac Wyzwolenia i ul. Zjednoczenia skierowaliśmy się z powrotem do Muzeum gdzie zakończyliśmy nasz spacer.
Pomimo miło spędzonego czasu pozostał pewien niedosyt. Chociaż organizatorzy sądzili, że zajmie nam to godzinę, w rzeczywistości zajęło to nam ponad dwie godziny. Mimo to wydawało się, że było to bardzo szybko. Gdy inni rozeszli się i rozjechali do domów ja powróciłem w kilka miejsc i dokończyłem rozpoczętą sesję. Ale o tym może kolejnym razem…

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

• Pinned: 6 Jul 2015
  • The mouth of the forest. by Tomek Zuk

Pinned: 22 Nov 2014
  • Kupiłeś akcje do Photoshopa (np. Florabella) i nie uruchamiają się w polskiej wersji? Oferuję spolszczenie akcji Photoshop tak żeby można je było uruchomić.

Pinned: 16 Nov 2014
  • Avenue by Tomek Zuk

• Church ruins by Tomek Zuk

Pinned: 9 Nov 2014

Instagram

Follow Me on Instagram
Przeczytaj poprzedni wpis:
Iluminacja kożuchowskich murów

Od jakiegoś już czasu funkcjonuje oświetlenie murów miejskich i miejskiego parku w Kożuchowie. Inwestycja budząca wiele kontrowersji kosztowała ponoć niecałe...